Copywriter till hemsida

Driv affärer med en hemsida som säljer och bygger relationer 24/7/365

Få resultaten du vill ha av din hemsida med slagkraftig, strategisk och sökmotorvänlig webbcopy fullpackad med personlighet. Copy som griper tag i dina besökare, övertygar och får dem att göra det du vill*.

* Ta kontakt med dig, begära en offert, boka ett möte, fylla varukorgen, bli medlem, börja prenumerera på ditt nyhetsbrev eller vad just du vill att de ska göra.

Copywriter till hemsida

Du är bäst på det du gör. Men lyckas din hemsida få fram det?

Frustrerad över kundcase

En effektiv hemsida som hittas, engagerar besökare och förvandlar dem till kunder är det viktigaste marknadsföringsverktyget ditt företag har. Det är företagets ansikte utåt och huben i all kommunikation.

Därför måste hemsidan göra sitt jobb. Attrahera leads. Skapa affärer. Bygga varumärke. Snygg design i all ära, men det är effektiv copy – rätt ord och budskap – som får saker att hända.

Men att enkelt, tydligt och träffsäkert kommunicera det du gör är svårt. Och att du bara har runt 10 sekunder på dig att få fram vem du är, vad du erbjuder och om du kan hjälpa kunden lösa sitt problem gör utmaningen ännu större.

Klarar din hemsida sitt viktiga uppdrag?

Engagera, övertyga, konvertera

Förvandla din hemsida till din bästa säljare

Med rätt ord och budskap får du hemsidan du alltid velat ha. En effektiv och outtröttlig säljare (din bästa!) som med sylvass, strategisk och sökmotorvänlig copy får saker att hända.

Istället för att snabbt överge dig stannar besökarna upp, läser, blir övertygade och agerar. De kontaktar dig, bokar ett möte, ber om en offert, fyller varukorgen, börjar prenumerera på ditt nyhetsbrev eller vad du nu vill att de ska göra.

Säg hejdå till medioker copy som ger halvdan effekt. Och hej till en hemsida som skapar resultat som hjälper dig att nå dina affärsmål.

Du får effektiv webbcopy som:

N

Skapar leads och nya kunder 24/7/365

N

Tar hand om den tunga införsäljningen så att dina prospekts är glödheta när du (eller dina säljare) tar över och stänger affären.

N

Talar direkt till din målgrupp med knivskarp precision

N

Bygger ett starkt varumärke som sticker ut från konkurrenterna

N

Positionerar dig som det givna valet i din bransch

N

Guidar dina besökare rätt och maxar konverteringen med smart och funktionell UX-writing och mikrocopy

En erfaren copywriter för ditt företags hemsida

Hej 👋 Jag heter Charlotta Wortzelius och är copywriter, UX-writer och storyteller med 15 års erfarenhet och hundratals copyprojekt i bagaget.

Jag hjälper B2B-företag som vill växa att ta fram effektiv copy för hemsidor som håvar in leads och skapar nya affärer. Copy fullmatad med personlighet och hjärta.

Med alltifrån engagerande storytelling till tydliga call-to-actions ser jag till att ditt företags hemsida skapar de resultat du vill ha.

Du får en erfaren copywriter och partner för ditt företags hemsida som finns med dig hela vägen från start till mål – från att sätta rätt strategi till att leverera texter redo att förändra världen. Och allt däremellan.

Charlotta Wortzelius - copywriter

»Vi har fått fantastiska, professionella och personliga texter till vår nya webb«

Helt underbart – vilket jobb du har gjort, jag är verkligen jättenöjd. Att man kan lyckas skriva en text om oss som man får gåshud av. Vi har fått fantastiska, professionella och personliga texter till vår nya webb.

Och jag blev så imponerad över texten som jag fick efter vårt möte, du lyckades verkligen fånga det vi efterfrågade. Jag kommer verkligen att rekommendera dig till andra – du håller det du lovar och levererar det jag önskade.

Henric Hamnå
Grundare Boom Film

Hur det funkar

3 enkla steg till en hemsida som skapar resultat

1

Kontakt

Kontakta mig för ett första förutsättningslöst lära-känna-samtal där vi pratar om dina utmaningar för hemsidan. Om jag är copywritern (och problemlösaren) du letat efter kör vi vidare.

2

Produktion

Med hjälp av välbeprövade metoder och arbetsprocesser tar jag fram väl researchad och strategisk copy i rätt ton och stil för ditt varumärke. Vi bollar sedan fram och tillbaka tills du är 100% nöjd.

3

Resultat

Se ditt företag blomstra med en hemsida som säljer och bygger relationer 24/7/365. Och självklart finns jag kvar för framtida förändringar och förbättringar.

Frilansande copywriter

Vad får du när du jobbar med mig?

Min process för att leverera effektiv copy till din hemsida inkluderar research, intervjuer, målgruppsanalys, konkurrensanalys, varumärkesanalys och tonalitet. Bland annat.

Läs mer om min arbetsprocess

Slutleveransen innehåller:

N

Ett textdokument med den kompletta copyn

N

En copy wireframe – en visuell skiss som visar den tänkta användarupplevelsen. Med andra ord hur copyn ska placeras tillsammans med designelement på respektive webbsida för att maximera effekten av kommunikationen. Det gör implementeringen av copyn kristallklar för både dig och din webbdesigner.

Läs mer om copy wireframe

Wireframe – en visuell copyskiss

Även fast det är copyn som ska spela huvudrollen på sajten så jobbar den givetvis ihop med designen. Tillsammans skapar de en användarupplevelse (UX) som maxar effekten av kommunikationen.

Därför innebär copywriting för hemsidor att jag även tänker visuellt när jag skriver. Vilka sektioner och vilket innehåll ska ingå, hur ska olika texter placeras och förstärkas med bilder för att på bästa sätt uppnå målet med hemsidan.

Det bästa sättet för dig (och inte minst din designer) att förstå hur jag tänkt kring budskap och texter på respektive webbsida är att förutom ett vanligt textdokument även leverera copyn i en så kallad wireframe.

En wireframe är en visuell skiss/struktur där du ser copyn i sitt faktiska sammanhang. Du ser hur copyn bör placeras tillsammans med bilder och andra grafiska element för att uppnå maximal effekt. Kort sagt hur slutresultatet på skärmen kommer att bli – från sidhuvud till sidfot.

Wireframen visar följande på ett detaljerat och lättförståeligt sätt:

  • Var varje copy-element (rubriker, textblock, punktlistor m.m.) ska placeras på respektive webbsida.
  • Hur kommunikationsflödet/användarupplevelsen på sidan byggs steg för steg

Som kund kan det vara utmanande att förstå hur du ska implementera copyn om du bara får den levererad i ett vanligt dokument. Risken är att de olika copy-elementen inte placeras som de bör för att kommunikationen ska ge maximal effekt när det inte finns några riktlinjer för webbdesignern att följa.

En wireframe löser problemet. Ingen behöver gissa sig till något – allt är tydligt och redo för implementering. Det är bara att skicka till din designer.

»Jag kan varmt rekommendera Charlotta som verkligen har varit en toppenbra samarbetspartner som man vet alltid levererar.«

Jelena Jovic
Marknadskoordinator, Dematek

BRA COPY ÄR BRA BUSINESS

Redo för en hemsida som skapar resultat?

Vanliga frågor om copywriting till hemsida