Vad får du om du korsar en konverteringsfanatisk copywriter med en hängiven berättare?

En storyseller!

Alltså strategisk storytelling med målet att sälja. För företag som inte vill vara som alla andra.

Charlotta Wortzelius

Hej! Jag heter Charlotta Wortzelius och är copywriter och storyteller. Jag hjälper briljanta företag som ditt att sticka ut som f*n genom en sjuhelsikes mix av effektiv copywriting och engagerande storytelling. Jag kallar det storyselling.

Med andra ord löser jag marknadsföringsutmaningar som att

attrahera fler leads
||
öka försäljningen
||
boosta trafiken
||
skapa lojala kunder
||
stärka varumärket

eller vad just du siktar på.

En mycket skicklig copywriter och en ovärderlig partner som överträffat våra förväntningar

Kenneth Fridenborn

Marknadschef,
Greenpipe Group AB

En mycket skicklig copywriter och en ovärderlig partner som överträffat våra förväntningar

Kenneth Fridenborn

Marknadschef,
Greenpipe Group AB


Greenpipe - Om mig

Charlotta levererar mycket bra texter och är en toppenbra samarbetspartner

Jelena Jovic

Marknadskoordinator, Dematek

Charlotta levererar mycket bra texter och är en toppenbra samarbetspartner

Jelena Jovic

Marknadskoordinator, Dematek

Dematek - Om mig

Vi har fått fantastiska, professionella och personliga texter till vår nya webb

Henric Hamnå

Grundare, Boom Film

Vi har fått fantastiska, professionella och personliga texter till vår nya webb

Henric Hamnå

Grundare, Boom Film

Boom Film - Om mig

En mycket skicklig copywriter och en ovärderlig partner som överträffat våra förväntningar

Kenneth Fridenborn

Marknadschef,
Greenpipe Group AB

En mycket skicklig copywriter och en ovärderlig partner som överträffat våra förväntningar

Kenneth Fridenborn

Marknadschef,
Greenpipe Group AB


Greenpipe - Om mig

Charlotta levererar mycket bra texter och är en toppenbra samarbetspartner

Jelena Jovic

Marknadskoordinator, Dematek

Charlotta levererar mycket bra texter och är en toppenbra samarbetspartner

Jelena Jovic

Marknadskoordinator, Dematek

Dematek - Om mig

Jag förvandlar stories till säljare

Idag krävs det mer än fakta och fördelar för att nå ut och nå fram till dina kunder. För att sticka ut och bli det givna valet i branschen behöver du spela ut dina allra starkaste kort: dina berättelser. Stories är ditt företags X-faktor – de är 100% unika och det enda som konkurrenterna aldrig kan kopiera.

Jag hjälper dig att berätta dina stories på ett sätt som bygger förtroende, auktoritet och relationer. Med andra ord stories som skapar affärer. Och du sitter redan på en guldgruva av dem. Berättelser finns överallt i verksamheten – från hur allt en gång började till lyckade kundprojekt. Det är dags att berätta dem för världen.

Med mig som din copywriter (läs: storyseller) är dina stories i trygga händer. Jag har över 15 års erfarenhet och min storydrivna copy kan uträtta stordåd genom hela kundresan. Det kan vara texter till hemsidor, landningssidor, annonser, LinkedIn, kundcase och nyhetsbrev. Och självklart alltid i rätt ton och stil för ditt varumärke.

Kontoret där magin sker finns i Stockholm, men tack vare Teams och Zoom jobbar jag med kunder i hela Sverige.

Charlotta Wortzelius

Dina stories är företagets X-faktor. Och du sitter redan på en guldgruva av dem. Se till att berätta dem. För det är så du sticker ut som f*n.

Fågelvägen är inte alltid den bästa

The Copy Charlotte story

Det började med en känguru i garderoben

Utrustad med detta något udda ämne, som min finurliga mellanstadielärare försett oss med, plus en gul berättelsebok insåg jag för första gången att skriva är min grej. Tyvärr var det ingen som där och då kunde berätta för en skrivglad tioåring att det fanns ett jobb som heter copywriter.

Annat kom emellan. Så det blev ett gäng kringelkrokar innan jag hittade hem.

En illa tajmad satsning på IT följdes av ett försök att bli säljare som toppades med ett högst otippat besök i myndighetsvärlden. Ingen av dessa kostymer passade mig särskilt väl.

Och drömmen om att jobba med att skriva fanns alltid där.

The Copy Charlotte Story 1
The Copy Charlotte Story 2

Ett avgörande hopp utan fallskärm

Till slut var det dags att uppfylla drömmen. Så en vanlig dag, sittandes vid mitt statliga skrivbord i bokfaner, tog jag steget och kastade mig ut i ovissheten. Jag sa upp mig (utan en plan B) och utbildade mig till copywriter.

Resten är historia, som de säger. Och jag har aldrig tittat bakåt.

Vägen till copywriteryrket blev inte den raka fågelvägen. Men avstickarna gav mig erfarenheter som gjort mig bättre på mitt jobb. Och 100% säker på att jag hittat min grej.

På rätt spår med full fart framåt

Sedan 2009 har kursen varit rak. Spikrak. Då startade jag mitt företag Copy Charlotte AB. Full av iver (och lite skakis). Men det har gått vägen.

Nu har jag i 15 år hjälpt mina kunder att lösa sina marknadsföringsutmaningar med effektiv copy. Och det är fortfarande lika roligt.

Hur går det till? Läs om min arbetsprocess.

The Copy Charlotte Story 3
The Copy Charlotte Story 4

Passar vi ihop?

Under åren har många varumärken passerat genom min penna (läs: tangentbord) – företag inom både B2B och B2C plus flera organisationer (se min portfolio). Idag är jag specialiserad på att hjälpa företag som inte vill vara som alla andra att sälja med sina stories.

Storleken och branschen varierar, men mina kunder har alla gemensamt att de insett hur mycket orden betyder. Att deras texter måste sticka ut för att de ska nå sin fulla potential. Att slätstrukna samma-samma-texter inte längre gör jobbet i dagens hårda konkurrens. Och att en effektiv mix av copywriting och storytelling är vägen till att sticka ut som f*n.

Tänker du också så? Då kommer vi bli ett bra team.

år som copywriter

genomförda copyprojekt

koppar kaffe (i runda slängar)

Fun facts

Vill du lära känna mig ännu bättre?

Håll till goda med dessa 11 (helt slumpmässiga) fakta.

Övertygad?

0

Ja, självklart!

Ring eller mejla mig så kan vi komma igång med ditt projekt så fort som möjligt.

0

Nej, inte riktigt än

Du var mig en tuff nöt att knäcka…

Kan jag kanske få fresta med några referenscase eller nöjda kunder? Eller ska vi mjukstarta med att connecta på LinkedIn?