Slå ett slag för miljön!

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 31 augusti 2009

Ett företag som verkligen reklamdominerar i Göteborg för tillfället är DinEl. De har fullständigt tapetserat stans spårvagnar med sina budskap.

din el spårvagn

Jag är kund hos DinEl. Tidigare var jag det bara av en slump – något bolag måste ju få ta hand om ens elförsörjning – men nu har jag börjat gilla dem skarpt.

Det började med att de skickade en present när jag fyllde år. Inget meningslöst skräp som man brukar få från företag, utan en överraskande fin gåva. Sedan fick jag ett mejlerbjudande om att köpa biljetter till Way out west med 100 kronor i rabatt. Jag som ändå skulle gå på evenemanget sa tack så mycket och slog till.

Samma dag som Way out west började kom det ett paket på posten från DinEl, riktat till stans miljö- och musikälskare. Paketet hade de fyllt med diverse nyttiga saker inför musikfesten. Mycket uppskattat. Dessutom passade de på att informera om att Way out west är en festival som fattar förnuftiga och miljöriktiga beslut – festivalen drivs därför av VindEl från DinEl.

Jag gillar företag som tänker på miljön. Därför gillar jag DinEl. Nu är de inte längre vilken elleverantör som helst, nu är de ett bolag jag är glad att jag är kund hos.

Och apropå miljön. Nu är det bäst att vi hjälps åt att ordna upp den här situationen vi skapat. Annars kan det gå så här:

naturen slår tillbaka

Vi får se upp som ni ser. Därför hoppas jag nu att alla företag gör som DinEl och satsar på miljöarbete. Och sjävklart även på att sponsra musikfestivaler …

——————————————————————————————
Svänger
Att man som egenföretagare kan välja att jobba hemma i soffan om man känner för det.

Svänger inte
Omfattningen på Röhsska muséets Chanel-utställning. De modeskapelser ni hade fått tag på var himla fina, men nog hade jag förväntat mig några fler dockor.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...