Senaste nytt: copycharlotte.se har fått sig en makeover

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 23 september 2009

Ni som är företagare vet hur det är. Ni ordnar en hemsida, fixar till snitsiga texter, snygga bilder, tjusig grafik och annat som ni vill ha det. Ni känner er nöjda. Och sedan händer det inte så mycket mer. Hemsidan ligger där, informerar förvisso väl, men den är statisk. Det händer ingenting. Den är liksom … död.

Så har fallet varit när det gäller Copy Charlottes hemvist på nätet också. Jag skrev texterna, fixade till, gjorde fint. Men sen har det inte hänt mycket. Visserligen har jag uppdaterat när det behövts, men sidan har inte varit någon place of action direkt.

Men nu har det hänt grejer! Hemsidan har fått sig en makeover. Inte en total, men i klass med en rejäl näsoperation eller läppförstoring åtminstone. Numera kan man nämligen se de senaste blogginläggen i den splitternya högerspalten. En högerspalt som dessutom har potential att kunna bjuda besökarna på fler festligheter. The sky is the limit.

Ett tack till webbplastikkirurg Johan Erlandsson Faktor 100 som ligger bakom makeovern.

För ögonblicket ska jag luta mig tillbaka och vara nöjd en stund, men inom kort börja fila på ytterligare förbättringar. Så håll utkik!

———————————————————————————————-
Svänger
Att jag klarat av min tur att bjuda hela kontoret på frukost. Kånka mejerivaror och juice till ett mindre kompani är tungt.

Svänger inte
Nya gp.se. Efter att ha gett den en snabb anblick tycker jag inte att de har lyckats. Det var inte sämre, men jag hade förväntat mig mer.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...