Reklamfilmens nya världsrekordhållare

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 17 november 2009

Det är inte varje dag man läser om reklamfilmer som får en plats i Guinness rekordbok. Men nu har det hänt. Evian Rollerblades, gjord i Frankrike 1998, har visats över 45 miljoner gånger på webben. Det är sannerligen ingen dålig siffra. Och sannerligen ingen dålig film, titta själva.

Kanske ska jag betrakta det som tjänstefel att jag inte sett detta charmiga glädjepiller till film. Lite pinigt är det allt. Så jag tar och tittar på den nya världsrekordhållaren en gång till.

——————————————————————————————–

Svänger
Att jag vann en lotteritävling på Kvalitetsmässan idag. Det händer inte varje dag minsann. Två friplåtar till Melodifestivalen kammade jag hem.

Svänger inte
Novembermörkret. Varje år lika tråkigt att tas med.

Gillade du det här? Dela vetja!

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Business-to-business-reklam – måste den verkligen vara tråkig?

Business-to-business-reklam – måste den verkligen vara tråkig?

Måste business-to-business-reklam vara tråkig? Traditionellt har den ju en rykte om sig att inte vara lika kreativ som sin kamrat business-to-consumer-reklamen. Kanske ligger förklaringen i att det inte anses fint att fatta affärsmässiga beslut baserade på känslor?...

Har folk ett allvarligt fel på smaklökarna?

Har folk ett allvarligt fel på smaklökarna?

En form av kommuniktion som ger resultat är jag övertygad om är kommunikation som engagerar konsumenterna. Som får dem att bry sig. En sådan reklam så här i juletid är Marabous kampanj för Aladdin-asken ”Rädda julen”.

Mot kontinenten!

Med anledning av att jag imorgon, i gamla hederliga Säfflebussens regi, tar mig en tripp till Köpenhamn tänkte jag idag, som en hyllning till våra rödvita grannar, rikta spotlighten mot dansk reklam. Jag är tyvärr inte speciellt bevandrad inom reklamkonsten i detta...