Ladies and gentlemen, there’s a new kid in the PR-branch

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 8 juli 2009

Läser i Dagens Media att journalisten Linda Skugge ska sluta skriva och istället ge sig på en karriär inom PR med egna byrån Skugge & Co. Hon säger sig ha fått inblick i hur fel många byråer tänker och att detta är anledningen till att så många projekt inte lyckas och skapar missnöjda kunder. Med sin erfarenhet från media ska hon bli en motvikt till flumsnacket om kreativitet och flådiga powerpointpresentationer. Lära andra hur det går till, helt enkelt. Hur det kommer att gå återstår att se.

linda skugge

Jag minns när jag någon gång i mina sena tonår la vantarna på Lindas första krönikesamling Lindas samlade 93-96 och blev helt hänförd av hur bra hon skrev. Hur tänkvärda och gripande hennes texter var. Hon blev en förebild. Genom åren har jag sedan läst flera av hennes böcker, men ingenting har nått upp till den första textsamlingen. De senaste åren har hon skrivit en del bra tankar kring exempelvis företagande, men annars har det mest varit ältande om barn och familjeliv. Inte speciellt kul.

Så att hon är trött på att skriva, vilket hon själv också hävdar, märks. Hoppas att hon finner ny glöd i PR-karriären och att det går riktigt bra. För jag gillar Linda. Hon är bra.

————————————————————————————–

Svänger
Att för första gången lyckas ordna internetuppkoppling i skärgården. Nu kan jag surfa med havsutsikt. Fint det.

Svänger inte
Att Michael Jackson begravdes igår. Det är så sorgligt att han är borta.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...