Kräkmedel i reklamfilmsformat

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 25 september 2009

En av de bloggar jag följer är Alex Schulmans. Må vara hänt att hans nya blogginriktning, små barn, inte riktigt är min kopp te, men karln skriver ju så himla bra så jag har överseende med det.

I går kväll läste jag ett inlägg på hans blogg där han sågar en reklamfilm från Ö&B. Filmen är någon slags gameshow, tävlingsledaren ställer en fråga som den tävlande inte kan svara på och då skriker programledaren ”Det blev priceless för dig”. Alex förstår inte. Jag som i dessa bråda dagar inte hunnit med så mycket tv har missat den här filmen, men hittade den på YouTube. Och jag förstår inte heller.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=p4OyXf7YyUA]

Efter att ha sett det här ångrar jag nästan att jag läste Alex blogg igår. Vilken fullständigt vidrig reklamfilm! Och vad anspelar ”priceless” egentligen på? Prislös? Lågpris? Ö&B:s paroll är ju billigt så det är väl något sådant. Men de får inte ihop det. Överhuvudtaget. Nej, det här kastar vi på reklamvärldens soptipp. Pronto.

——————————————————————————————
Svänger
B.O.K.M.Ä.S.S.A.

Svänger inte
Ryktet om att pocketpriserna gått upp på på ovannämnda mässa. Jag minns när man fick fyra för en hundralapp. Det var tider det.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...