Ett säkert vårtecken

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 24 februari 2021

Tillsammans med blåsippans, tussilagons och sopa-bort-gruset-på-gatan-maskinens ankomst är ett säkert vårtecken numera min och min kamrats promenad till Sävedalen – en prima del av Partille kommun. Vandringen gick av stapeln igår och blev en trevlig avslutning på påsken 2009. Iklädd Converse, poptröja och slitstarka jeans klarade jag, med bara en släng av trötthet, en promenad på fyra timmar. I rask takt. Med max 45 minuter ägnade åt vila. För vad vore en Sävedalspromenad utan en stunds livsfilosoferande på bänk utanför ICA Prima och ett stopp för kaffedrickande på Triumfglass-kaféet? Inte direkt samma sak. Så här munter såg jag ut när jag nådde kommungränsen.

Jag vid kommungränsen

Sorgligt nog hade skylten i år klottrats ner. Förmodligen av någon förgrymmad Lerumsbo. Alternativt Mölndalsanhängare. Trist. Men klottraren har rätt i att skylten behöver piffas till. Partille skulle behöva något mer. En fräsig slogan.

Ett välkommen är förvisso trevligt, men stärker inte  varumärket speciellt mycket. Vad finns det för möjligheter? Kanske det både internationella och kommersiella ”The home of Allum – heavens place on earth!”. Eller allitterationen ”Påtagligt party passar Partille!”. I dessa schlagertider kanske t o m ”Partille – en gång Arvingarnas hemvist” vore på sin plats?  Tål att tänkas på.

Hursomhelst – gör något Partille kommun! Låt mig hänföras när jag når kommungränsen nästa gång.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

En häst kan faktiskt ha fem ben – en copywriters svängvision

En häst kan faktiskt ha fem ben – en copywriters svängvision

En svängvision – hur låter det? Märkligt kanske, men i min värld är sväng livsviktigt. Det innebär att något är på riktigt, att det betyder något. Och min svängvision gäller i högsta grad reklam. Reklam som svänger når fram till människor och berör dem. Den ger...

Business-to-business-reklam – måste den verkligen vara tråkig?

Business-to-business-reklam – måste den verkligen vara tråkig?

Måste business-to-business-reklam vara tråkig? Traditionellt har den ju en rykte om sig att inte vara lika kreativ som sin kamrat business-to-consumer-reklamen. Kanske ligger förklaringen i att det inte anses fint att fatta affärsmässiga beslut baserade på känslor?...