Den enda film du behöver se i höst

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 13 augusti 2009

Glöm Public Enemies, Sommaren med Göran och Harry Potter nummer whatever. Och snälla, förträng helst Brüno. Nej, den enda film du behöver se i höst är Marknadsföring i lågkonjunktur, Sveriges Annonsörers kampanjfilm med Handelshögskolans professor Micael Dahlén.

Syftet med kampanjen är att påminna landets företag och organisationer om hur lönsamt och effektivt det är att satsa på marknadsföring i sämre tider – för att sedan kunna skörda när vinden vänder. Kampanjen, som pågått sedan 1 juni, har jag sett runtom i Stockholm, men här i Göteborg har jag inte sett skymten av den. Förhoppningsvis har jag tittat på fler ställen för detta är ett budskap som inte bör missas.

sveriges annonsörer

Klicka här för att komma till filmen på Sveriges Annonsörers webbplats.  På sajten finns också en massa annat värdefullt material om varför du som företagare ska gasa istället för bromsa marknadsföringen i kristider. När du sett filmen, se till att så många andra som möjligt också gör det. Sen tar vi tag i det här tillsammans och vänder krisen, okej?

Och känner du att du måste se minst två filmer i höst så kan jag även rekommendera Woody Allens Whatever Works. Den är inte dum den heller.

——————————————————————————————

Svänger
Gårdagskvällens Pecha Kucha Göteborg. Vi i publiken fick ta del av en rad intressanta och duktiga kreatörers presentationer. Min favorit var Mattias Åkerberg, copywritern som bl.a. ligger bakom en av mina favoritbloggar Please copy me.

Svänger inte
Att Sverigedemokraterna tydligen har ökat till 5,6 procent.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...