Com Hem comedy

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 25 maj 2009

Det ska erkännas att jag, på den tiden jag var kund hos Com Hem, inte alltid var helt nöjd med dem. Vi hade våra duster. Men efter att ha sett den här reklamskylten är jag beredd att förlåta allt. För den här tycker jag var riktigt rolig.

Comhem - Reine & Mimmi

Kommer ni ihåg ”Reine & Mimmi i fjällen”? Filmen där Mimmi får nog av att Reine bara jobbar och tittar på tv och slutligen ställer ett ultimatum: antingen åker de på semester tillsammans eller också får Reine se sig om efter en annan fru. Kanske är detta verk det sämsta som skapats i svensk filmhistoria. Möjligtvis i konkurrens med ett gäng gamla Åsa-Nisse-filmer.

I min ungdom var jag ett fan av tv-serien Tre kronor och hade ändå en del förhoppningar på den här filmen. Åtminstone förhoppningar om att inte behöva sitta och gömma mig bakom skämskudden hela filmen. Så blev det ju inte. Kanske var problemet att jag var 18 år och alltså hade passerat dagisåldern? Jag minns inte ens om jag orkade se klart på eländet.

Hursomhelst är det roligt av Com Hem att använda sig av den här gamla fiaskofilmen när de ska marknadsföra sin inspelningsbara digitalbox – maskinen som gör det möjligt att bara spela in det man vill se och spola resten. Hur kunde Sverige tillåta någon galning att kläcka idén till Tre kronor-parets fjälläventyr 1997 när ingen sådan här maskin fanns? Den kunde ju ha skonat oss alla.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...