Blocket-tv lär oss sätta rubriker

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 22 april 2009

Calle Schulman på 1000 apor har producerat Blocket-tv för Aftonbladet. I huvudrollen som Peter Fransson, Sveriges meste och bäste blockare, ser vi min fashionfavorit Style by Mats-Mats . Denne kostymklädde krängare har tagit en svensk familj under sina vingar för att lära dem sälja av grejer.

Mästerblockaren Fransson är en stark anhängare till att en bild säger mer än tusen ord, men till min stora glädje lägger han ändå viss vikt vid texterna. I det här avsnittet av hans säljskola lär han oss därför hur man sätter rubriker till sina Blocket-annonser. Något för en copy som jag att ta efter?

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=JwFvWH0PEfc]

Hursomhelst, som producenten Schulman själv säger: Det är bra skit det här. En form av reklam som jag vill se mer av. Om inte annat för att vi får lära oss att en liten cykel avsedd för en flicka ska ha rubriken ”Flickebarnscykel” och ingenting annat.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...