Bäst just nu

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 21 oktober 2009

Bloggen har blivit lidande de senaste dagarna pga stor arbetsbelastning för Copy Charlotte. Nu är det mycket på gång och det är ju fint som snus. Tyvärr ingen ljusning i sikte för att frigöra bloggtid, men jag ska göra så gott jag kan. Och trots ett hektiskt liv har jag hållit lite koll på vad kollegorna i branschen håller på med. Den reklam som främst har förgyllt den senaste tiden är givetvis ICA:s nya triologi med butikens färske praktikant Jerry. Filmerna har blivit en riktig succé och jag kan inte annat än att stämma in i hyllningskören.

Det började med den här:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=51xyUO0_lfM]

Fortsatte med den här:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=FLLQJSKeahI]

För att slutligen krönas med den här:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=4IQh5Mzk2bY]

Jag trodde att vi efter alla dessa år hade sett det mesta i ICA:s reklamsåpa. Men det hade vi med all tydlighet inte. Butikskedjan, deras reklambyrå King och produktionsbolaget Tre Vänner fortsätter att leverera gång efter gång. Imponerande. Jag är glad att jag är ICA-kund.

———————————————————————————-

Svänger
Att den första kundmässan som Copy Charlotte varit delaktig i går av stapeln i morgon. Stort.

Svänger inte
Jimmie Åkessons debattartikel. Motivering överflödig.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...