Ångest i kuvertform

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 25 augusti 2009

Är det fler än jag som låtit kuvertet med information om val av vårdcentral ligga oöppnat hemma? Av någon anledning tycker jag alltid att det är så jobbigt med sådan där samhällelig information. Därför har jag hanterat brevet på samma vis som jag brukar göra när det årliga orangea kuvertet dimper ner – med någon förhoppning om att det på ett magiskt och otroligt sätt ska gå upp i rök om jag ignorerar det. Hittills har det aldrig fungerat – men hoppet är det sista som lämnar människan.

Men att jag har ett sådant motstånd mot Primärvårdens försök att informera mig betyder inte att jag inte kan uppskatta annat de gör. Som den skojiga reklamkampanjen de har på gång just nu.

primärvården

Jag gillar det här. Affischerna illustrerar på ett roligt sätt att vi nu befinner oss i riskfylla smittotider och bör se upp. Och deras payoff ”Ta hand om dig, annars gör vi det” är prima. Mer sådant här i samhällsreklamen!

Och kanske öppnar jag kuvertet när jag kommer hem i kväll. Det kan ju faktiskt vara något viktigt.

——————————————————————————————
Svänger
Att jag så smått börjat komma in i ett flow, som förhoppningsvis håller i sig hela hösten.

Svänger inte
Att de inte längre skrivs sångtexter som i 60-talets schlagers. De är ju underbara.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...