Amerikanskt halleluja med en del poänger

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 6 maj 2009

Idag har jag upptäckt ännu en av dessa frälsare inom personlig utveckling. En så kallad fånga-dina-drömmar-snubbe. På den livsbejakande sajten Life Vision gör de reklam för Robin Sharma, en amerikansk ledarskaps- och livsstilsexpert. Och lyssnar man på denne jänkare är det faktiskt svårt att värja sig mot frälsningen.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=6x1ddBJ3kiY]

Han har ju faktiskt en hel del poänger, karl’n. Att man ska vara modig och ta tag i sina drömmar. Göra något. Utmana sina rädslor. Inte bara snack utan verkstad också. Och komma ihåg att de flesta drömmar startar i liten skala. När Robin Sharma själv höll sitt första seminarium kom 23 personer – varav 21 var familjemedlemmar. Nu kallas han ”Årets event” när han kommer till Göteborg i höst. En viss skillnad.

Men när man fortfarande befinner sig i den lilla skalan gäller det att verkligen tro på sin idé för att orka fortsätta. Och inte låta sig nedslås om någon kritiserar eller trycker ner en. Det finns många människor som inte skulle vara där de är idag om de valt att lyssna på kritik och negativa röster. Däribland jag.

Med risk för att låta alltför amerikanskt hurtig: Det gäller att våga ta risker och förverkliga sin dröm. Innan det plötsligt har gått fem år till av ens liv. Och det känner jag att jag faktiskt gjorde när jag startade mitt företag Copy Charlotte. Att jag hade modet som krävdes för att satsa på min copywriterdröm. Jag har inte ångrat mig en sekund. Och som Sharma säger: Det man brukar ångra är det man aldrig försökte göra.

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...