Alla är sin egen copywriter

Charlotta Wortzelius
Charlotta Wortzelius
Senast uppdaterad: 3 maj 2009

bildvinjett

Jag googlar ”personligt varumärke” och får 208 000 träffar, läser att varumärket ”i stor utsträckning” avgör om jag kommer att uppnå mina mål – ”som entreprenör och konsult, på arbetsmarknaden”.
Tja.
Det verkar väl rimligt.
Ingen vill väl jobba med en gnällspik, snåljåp eller virrpelle.

På samma sätt verkar det väl logiskt att anta att mitt sociala liv är beroende av det varumärke jag förmedlar.

Man ska inte slänga stenbumlingar omkring sig när man befinner sig i hus med väggar som är sköra och genomskinliga.
Det vet alla.
Och det ska sägas direkt; det finns risk att jag gör det nu.

Men vill jag själv bli behandlad med respekt, tja, då behandlar jag andra med respekt.
Så enkelt är det.
Eller snarare; så enkelt borde det vara.

Det må finnas tusentals konsulter med expertkunskap. Men til syvende og sidst, som man säger i Danmark, så är jag ändå bara min egen reklambyrå, med min egen copywriter och AD som bestämmer vilket just mitt budskap är och hur det ska förmedlas.

– Marängen

Uppsnappat på Facebook: ”ja kan ringa dig ja har nalle om du behöver gumsilumsan”

Mer om
skribenten

Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är frilansande copywriter och hjälper sina kunder med copy, idéer och kommunikation som förbättrar försäljningen, ger fler leads, ökad trafik och bygger varumärket. Förutom att skriva gillar hon att lära sig nya grejer, läsa böcker, soulmusik från 60-/70-talet och vara i naturen. Hon bor med sambo, son och katter i Stockholm.

Du kanske också gillar

Ännu en gratulation på sin plats

I gårdagens inlägg var jag i gratulationstagen och det fortsätter jag med i dag. Dagens (något försenade) grattis går till Systembolagets reklamfilm "Tonårsfesten", producerad av Esteban, som vann pris som 2009 års bästa reklamfilm på onsdagens Roygalan. En...

Grattis Volkswagen, det är ni värda!

Glädjen har segrat! Svenska Volkswagens film "Pianotrappan" har blivit världens mest spridda virala film någonsin. Filmen där trappan på Odenplans tunnelbanestation gjorts om till ett fungerande piano är den film det har snackats alla mest om i världens alla sociala...

Äntligen tar media sitt samhällsansvar!

Jag har två stunder på dagen då jag verkligen kan koppla av. När jag åker spårvagn till kontoret och när jag åker hem igen. För att skona mig själv och min hjärna som ständigt går på högvarv nuförtiden har jag beslutat att jag får inte göra någonting annat än att glo...