Reklamfilm copywriterI dag har jag gjort något nytt och mycket spännande. Något som fått mig att ta ett rejält kliv utanför min trygghetszon. Och gett mig en rejäl prestationsångest på kuppen …

Upphovet till min ångest är att jag för ett tag sedan fick ett erbjudande att spela in en reklamfilm för Copy Charlotte. Arrangör av det flotta erbjudandet är inkubatorn Brew House och enligt uppgift är det Innovationsbron som står för fiolerna. Finfint, tänkte jag och tackade ja på stubinen.

Detta var ett tag sedan och jag har därför inte tänkt nämnvärt på det. Men i dag var det så dags för den första dagen av två. Manusarbete stod på schemat. Och prestationsångesten slog till. Nu skulle  alltså jag – en reklamare – göra reklam för mig själv. Reklam, som ju faktiskt för att motivera mitt val av yrke, behöver hålla en viss klass. Press var bara förnamnet …

Hur man gör reklam för träningsanläggningar, organisationsutveckling eller fjärrvärme vet jag ju. Men hur gör man reklam för reklam? Och sig själv? Det är inte det lättaste. Men till slut tog jag mig samman och har nu vänt ut och in på varenda ord i mitt manus. Förhoppningsvis kommer jag, utan en alltför stor släng av rampfeber, att få till någonting som jag är nöjd med under den stora inspelningsdagen i morgon.

Den som lever får se.

Svänger
Spotifys nya kärleksaffär med Facebook. Det verkar lovande.

Svänger inte
Göteborgsvädret – är det likadant i morgon lever mitt fuktkänsliga hår farligt.

Gillade du det här? Dela vetja!